Ембриоредукция


Влизането в болница винаги е съпроводено с голяма подготовка. Не обичам нощници, но ми се наложи да си купя, само за да я използвам един ден в болницата. Намерих си една в крещящ оранжев цвят, с избродирани електриково зелени пеперуди по нея. Пълен кич! Ама това ми стана. 🙂

Приеха ме в МБАЛ „Света София“ рано сутринта в четвъртък. Доктор Мазнейкова дойде, показа ми в коя стая да се настаня и каза, че ме чака за преглед. Облякох си аз фешън нощничката и зачаках сестрата да ме извика. Обадих се и на Жоро да му кажа да изчака докато мине прегледа, за да знам кога ще е редукцията. Влизам си аз в кабинета на докторката (който, честно казано, е голям колкото нашия апартамент), лягам си на кушетката, преглеждат ме с ехографа. Доктор Мазнейкова казва, че трябва да се махнат еднояйчните близнаци, както си мислихме и ние. И такаааа, аз съм готова да ставам, когато тя изведнъж ме пита дали съм запозната с процедурата. Казвам ДА. А тя: „Ами, тогава легни спокойно, обърни си главата към прозореца и затвори очи“. Питам: „Защооо???“, а отговорът е: „За да не виждаш иглата и да не се разстроиш.“ Ей тук вече разбирам, че всъщност сега направо започва редукцията и място за бягане няма. 🙂

Гледах си в прозореца, стиснах си силно оранжевата нощница и зачаках. Самото влизане на иглата в корема почти не се усеща. Но…после става доооооста неприятно. В едната си ръка докторката държи спринцовката, а в другата накрайника на ултразвука, с който гледа къде отива иглата. Неприятното усещане идва от местенето на иглата, за да се уцели точно този плоден сак, където са двата ембриона. Няма да лъжа, болеше си доста от време на време, но аз съм инат и дори и сълзичка не пуснах. Стисках си нощницата, охках си тихичко от време на време и издържах! 🙂  Наложи се и още веднъж да ми вкарат игла, половин сантиметър встрани от първата. Наложи се и двойна доза лекарство заради двата ембриона. Всички се досещате какво стана с тях, няма нужда от подробности. След процедурата видяхме какво правят останалите две. Ами….плуваха си нагоре-надолу, махаха ми с ръчички и крачета. Когато всичко свърши (след около 10 минути) станах и си отидох в стаята без въобще да ми има нищичко. Не ме болеше, не ми се виеше свят. Оставиха ме в болницата до следващия ден, като ми боднаха абокатче в ръката. Пуснаха ми антибиотик, дадоха и рецепта на Жоро да купи още антибиотици. До вчера сутринта през няколко часа получавах инжекция Папаверин в дупето. В устата ми вече има постоянен метален вкус заради единия от антибиотиците. Но, всичко ще мине.

В понеделник пак ще си видя бебчетата и се надявам всичко вече да е наред с тях. Сега си лежа на дивана, гледам си весели филмчета и се наслаждавам на прекрасното внимание на Жоро. Обичам го толкова много и знам, че ще бъде най-страхотният татко на света!

10 Коментари

  1. Posted by teddy on 06.08.2011 at 13:11

    Tani4ka mnogo se radvam …….leka bremennost mila:-)pregradki ot nas

    Отговор

  2. Разплака ме от вълнение и радост, Танитка!
    Спокойствие и силна храна, както се казва!
    Прегръдки!

    Отговор

  3. Posted by Дарина on 06.08.2011 at 16:13

    Спокойна бременност, Таня и всичко най-хубаво ви желая!:)

    Отговор

  4. […] Влизането в болница винаги е съпроводено с голяма подготовка. Не обичам нощници, но ми се наложи да си купя, само за да я използвам един […] Прочетете повече -> WordPress.com Top Posts […]

    Отговор

  5. Posted by Мария on 07.08.2011 at 11:54

    Танюшка радвам се много, че процедурата е минала както трябва.
    Почивай си, грижи се за себе си и се глези, сега ти е паднало 🙂
    Гушкам те и чакам още добри новини 🙂

    Отговор

  6. Posted by beberok on 07.08.2011 at 18:00

    Много се радвам, че всичко е минало добре 🙂 ти си моя герой :* Лека бременност и само приятни емоции :*:*:*:*:*

    Отговор

  7. Posted by татяна on 07.08.2011 at 20:49

    Много се радвам че всичко вече е минало нормално! 🙂 От четвъртък се опитвам да вляза във фейса със скапаният си телефон, но чак сега успях да видя новините! Пожелавам ти лека и безпроблемна бременност!:)

    Отговор

  8. Posted by Yana on 08.08.2011 at 18:30

    Миличка, искрено се надявам следващия престой в болницата да е най-приятния и прекрасния – за раждането на близнаците just in time! И бързичко след това да се прибирате всички вкъщи ЗАЕДНО и да си живеете живота доволни и щестливо четиримата! Знам, сега ти се струва много далечно (предполагам де), но дано времето ти мине приятно, бременността ти да е лека и спокойна и да се радвате на страхотен happy end! май се повтарям… нищо. Гуш!

    Отговор

  9. Posted by Sisi on 16.08.2011 at 18:30

    А как в крайна сметка се стигна до ембриоредукция? Това е ужас. Да убиват две от децата ти в теб…
    Късмет с и за другите бебета.

    Отговор

    • Вече съм написала как се стигна. Четириплодна бременност. Невъзможна физически. Затова се наложи ембриоредукция.

      Отговор

Вашият коментар

