Пункция. Що е то?


Дойде време да разкажа и за това. Изживяването поне за мен беше съвсем нормално и леко. Сутринта в 8:20 точно трябваше да съм в клиниката, за да ме подготвят и да започнат в 9:00. Посрещна ме акушерка, заведе ме в една съблекалня, където се събух и съблякох, обух едни болнични чехлички и облякох нощница. После ме заведоха в стата за наблюдение, която граничи с манипулационната. Настаниха ме на огромен фотьойл и ми взеха кръв. Оказа се, че има опасност от хиперстимулация и искаха да са сигурни, че ще съм добре. Боднаха ми и абокатче. Дойде анестезиологът доктор Стефанов, който пусна 2-3 майтапа на сестрите, посмяхме се и ме заведоха в манипулационната. Легнах, вързаха ми краката, сложиха разни чаршафи върху мен, а доктор Стефанов чевръстичко ми вкара нещо в абоката. Пита ме поизтръпнала ли съм вече, защото ми бил сложил едно аперитивче, от което трябвало да се чувствам като на три райкийки. 🙂 Казах му, че на три ракийки се чувствам по-зле. 🙂 После доктор Емин дойде и с това дойде ред и на същинската упойка. Доктор Стефанов каза, че това е най-хубавата част, защото просто се отрязваш. 🙂 Така и стана. Докато ми я сложи в абоката се отрязах като талпа. Фенка съм му аз на доктор Стефанов, успява да предразполага хората. Освен това, не знам защо аз бях толкова спокойна, по темерутски спокойна. От нищо не ми пукаше. След половин час ме събудиха, а аз успях да се придвижа съвсем сама до моето легло. Поспах още половин час и после се събудих свежа като репичка. 🙂 Ембриоложката дойде и ми каза, че са извадили осем яйцеклетки. После дойде ред на голямото лежане. Доктор Емин обича да държи пациентките си доста след процедура, за да е сигурен в състоянието им. В 9:00 ми беше пункцията, а аз излязох от клиниката в 16:00. Докторът дойде първия път да ми даде един голям лист с препоръки и лекарства, после дойде пак да види как съм и да каже, че мога да си ходя.

Общо взето, има няколко важни неща при пункция:

1. Когато се срещате с анестезиолога е много важно да му кажете точната си височина и точните си килограми. Не се правете на по-слаби, той не пита от любопитство, а заради дозата упойка, която ще използва при пункцията. Точните килограми ще ви гарантират и точна доза упойка.

2. Важно е преди процедурата да сте гладни  жадни от 12 часа. Това също има връзка с упойката.

3. Бъдете спокойни и не се панирайте. Така или иначе, всичко зависи от докторите, имайте им доверие.

4. След пункцията спазвайте всички предписания на доктора. Почивайте си, пийте си всички лекарства, не вдигайте тежко….

5. Ако се почувствате зле, получите кървене, яйчниците ви болят и не можете да стоите на краката си, веднага се обадете на доктора си.

След моята пункция се чувствах подута и ме болеше корема, но болката започна да минава днес. Мисля, че утре ще мога да се движа съвсем свободно. 🙂

Чакането след пункция е доста изнервящо, но от клиниката се обаждат рано на следващата сутрин, за да кажат резултата. При мен от осем извадени яйцеклетки, седем са били зрели, а от тези седем са се оплодили пет. Тази бройка е идеална и се надявам да си остане такава до петък, когато ще е трансфера. Толкова засега! Повече в петък. 🙂

3 Коментари

  1. Posted by Anita on 09.06.2011 at 19:46

    iskreno vi jelaia uspeh, Tanita
    Dano tova e poslednata vi bitka kam taka jelanoto bebche.
    Silno stisnati palci.

    Anita

    Отговор

  2. Аз искам да благодаря за този пост. Лекотата, с която сте го преживяла ми дава кураж !

    Отговор

Вашият коментар

