Цифрички


Каквото и да си говорим, винаги става дума за пари. Може би е време да напиша нещо за цената на „удоволствието“ инвитро.

В началото, когато отидохме в Плевен започнахме с изследвания, които бяха пропуснати при посещенията ни в клиниката на доцент Щерев в София – нова спермограма, микробиологии, някои нови имунологични изследвания за мен и т.н. Всичко ни струваше към 800 лева. После се оказа, че имам хламидия и започнах великото лечение с антибиотици, което излезе към 200 лева.  През цялото време продължавах да пия изписаните ми хранителни добавки, витамини и лекарства и ми се наложи да ги купувам 4 пъти, като всяко подновяване струваше към 70 лева,  общо 280 лева. След като се отървахме от хламидията дадох 20 лева за контролното изследване и 10 лева за куриера, с който изпратих кръвния серум в лабораторията на клиниката. Междувременно, докато се трових с антибиотик, Жоро направи задължителният SDI тест, струващ 180 лева.

На 06.05 стартирахме процедурата, но се наложи да ни направят някои изследвания наново, защото старите бяха с изтекъл срок. Цена – около 150 лева. Доктор Емин ми даде 28 инжекции Декапептил, всяка по 17.03 лева, общо 477 лева. Включи ми и един антиоксидант, който ми струваше към 15 лева.

На 19.05 започнах същинската стимулация. Дадоха ми три ампули Пурегон по 900 единици, всяка по 729 лева, което прави 2187 лева. Освен това, докторът ми изписа и още две хормонални лекарства за общо 21 лева (което си е направо нищо в сравнение с останалите неща). Ампулите би трябвало да ми стигнат за 9 дни, ако не се наложи утре да ми увеличат дневната доза. Стимулацията продължава между 10 и 12 дни и със сигурност ще има и още лекарства за стимулация, които хич не са евтини и се въртят все около 500-800 лева бройката.

В плевенската клиника инвитрото струва 2600 лева, а ИКСИ 2800. В тези цени се включват прегледите, лабораторните изследвания, пункцията на яйцеклетките и ембриотрансфера. Ако не се стигне до трансфер се плаща само до пункцията. Ако няма и пункция се заплащат само изследванията и прегледите. Затова процедурите се плащат след края им, просто не се знае до къде ще се стигне. Но, за това ще пиша след около 10 дни, когато му дойде времето. 🙂

В България има Фонд за асистирана репродукция, който отпуска по 5000 лева на семейство за инвитро процедура. Но….ние не можахме да се класираме за него. Водим се с неизяснен стерилитет, което е толкова тъпо, че няма накъде. Да не знаеш какво ти има е доста по-стресиращо от това, да знаеш срещу какво се бориш. За да кандидатстваме за парите от Фонда трябва да започнем да правим инсеминации, 3 на брой, всички неуспешни и после да подаваме документи. НО (винаги има НО), инсетата струват пари, отнемат време, а и после чакането да ти дойде реда за парите по Фонда е ужаааасно дълго. Аз ще взема да стана на 36-37 години, Жоро ще прехвърли 40 и ….отиде, та се не видя. 🙂

Питате ли се от къде намерихме толкова много пари? Заплатите на социален работник и детска учителка са смешни и никога нямаше да можем да съберем близо 8000 лева. Започнахме ходенето си в Плевен през януари. Първите два пъти ходихме с пари, които ни даде свекърът ми. Въпреки това, те бяха недостатъчни, а и вече не ми се искаше да взимаме пари от родителите си. Като се върнахме втория път от Плевен се одрямахме. Нямахме повече пари и цялото приключение ни се виждаше абсолютно невъзможно. Тогава се обади един наш приятел (Цецо, ако имаше емотиконка с целувка, тя щеше да е за теб), който ни каза, че друг негов приятел искал да направи добро дело и да финансира едно инвитро на семейство с проблеми. Попита ни искаме ли ние да сме това семейство. Познайте какво отговорихме! 🙂 ДАААА! И така, срещнахме се с човека, поговорихме и…. започна всичко. Не знам дали иска да се разбира кой е той, но ще го питам. Името му трябва да се знае. Нямам представа как ще му благодарим, защото това, което прави е невероятно!

В този момент съм в болнични. Бода се с инжекции 3 пъти на ден в корема. Вече съм експерт и имам само една малка, вече избледняваща синина, която стана заради спукването на някакво капилярче. От днес си имам и хормонална лепенка, пак на корема и си я пазя, защото трябва да стои към 6-7 дни. Засега толкова! Утре ще има повече новини, надявам се само добри. 🙂

П.П. В цялата картинка забравих да спомена парите за път, а те хич не са малко. Всяко отиване ни струва 50 лева само за газ (и добре, че колата на баща ми е на газ, иначе с бензин къде щеше да му излезе края, не знам). Като сложим и малко хапване по пътя, сметката излиза към 70 лева на пътуване. Тази седмица сигурно ще трябва да платя и  няколко нощувки на хотел, защото прегледите ми ще са почти всеки ден и смисълът да се връщам в Ямбол и да пътувам всеки ден се губи тотално. Хотелът е „Ростов“, а от рецепцията на клиниката дават талони за намаление на нощувката, която излиза 30 лева на вечер.

7 responses to this post.

  1. Posted by Ани on 26.05.2011 at 12:38

    Сигурна съм ,че ще имате две прекрансни деца 🙂 Успех !

    Отговор

  2. Posted by Teddy on 27.05.2011 at 10:36

    Таничка, кураж, миличка! Още мъъъъничко остана…, сигурна съм, че в началото на 2012 вече ще сте гушнали своето човече, а защо не и две човечета! Поздравления и за прекрасния човек, който ви помага!!! Дано има повече хора като него! Целувки и стиснати палци от мен!

    Отговор

  3. Posted by neli on 27.05.2011 at 14:46

    УСПЕХ И КЪСМЕТ!!!

    Отговор

  4. Posted by Tram4eto on 28.05.2011 at 8:08

    Успех и то мен! Дай Боже всички тези мъки да се възнаградят от една детска душичка. Сигурна съм, че ще се спревите 🙂

    Отговор

  5. Posted by beberok on 02.06.2011 at 10:00

    Желая ви много късмет и дългото чакане да се увенчае с успех :* Браво на човека, който ви спонсорира, дай Боже повече такива хора!!!!! А за цифрите, направо ми се завъртя главата!!!

    Отговор

  6. Posted by Yuliya on 17.12.2015 at 1:49

    Ami tova e nashata darjava znaiat samo da lajat i da vzimat pari ot horata.I nie s moq sapryg kandidatstvach me Invitro odobricha ni darjavata otpysna5000lv.A nie do sega dadoch me 3500lv i sega razbrach 4e trqbva da si platia i injekciite koito stryvat okolo 2000lv.A mi nali darjavata otpyska 50000 zashto i nie da plashta me tezi pari.Kajete mi tova normalno li e?

    Отговор

Вашият коментар

